W niedzielę, 24 września, w dniu obchodów Światowego Dnia Serca, Kardiologiczna Poradnia Servier zawita na warszawskie Pola Mokotowskie, gdzie w godzinach 12:00 – 18:00 zaoferuje bezpłatne badania profilaktyczne i konsultacje kardiologiczne. Zainteresowane osoby, po uprzedniej rejestracji, będą mogły wykonać bezpłatnie badania pomiaru ciśnienia tętniczego, wagi ciała i BMI (Body Mass Index, czyli wskaźnik masy ciała), badania poziomu glukozy i cholesterolu, badania EKG oraz Echo Serca, a także skorzystać z porad kardiologa.
Dodatkową atrakcję stanowić będzie Namiot Edukacyjny Servier, w którym będzie można nauczyć się, jak prawidłowo mierzyć ciśnienie oraz otrzymać materiały edukacyjne poświęcone profilaktyce kardiologicznej i zdrowemu stylowi życia. Badaniom towarzyszyć będą gry i zabawy sprawnościowe, konkursy oraz quizy tematyczne dla dzieci i dorosłych. Losowanie nagród odbywać się będzie o każdej pełnej godzinie. Na udostępnionych komputerach będzie można na miejscu zapoznać się ze stroną internetową www.dbajoserce.pl, która dostarcza wielu przydatnych informacji z zakresu profilaktyki kardiologicznej i zachęca do zadbania o własne serce a także otoczenia troską serc bliskich nam osób.
Ambasadorem tegorocznej Akcji Servier dla Serca jest jedna z najlepszych polskich aktorek – pani Edyta Olszówka, która będzie również specjalnym gościem Kardiologicznej Poradni Servier na Polach Mokotowskich. Podczas wizyty Edyty Olszówki w Kardiologicznej Poradni Servier, gdzie będzie zachęcać do wyrobienia zdrowego nawyku wykonywania regularnych badań profilaktycznych, będzie można również otrzymać jej zdjęcie z autografem.
Kardiologiczna Poradnia Servier to nieodłączny element akcji profilaktyczno-diagnostycznej „Servier dla Serca”, która organizowana jest pod patronatem Polskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego i Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Ma ona charakter edukacyjny i profilaktyczny. Jej celem jest umożliwienie wykonania bezpłatnych badań oraz skorzystanie z bezpłatnych konsultacji kardiologicznych pacjentom, przede wszystkim tym, którzy mogą być obciążeni zwiększonym ryzykiem naczyniowo-sercowym. Program „Servier dla serca” ma również zwrócić uwagę Polaków na zagrożenia, wynikające z nadciśnienia tętniczego i współistnienia innych czynników ryzyka sercowo-naczyniowego.
Tegoroczna edycja ogólnopolskiej Akcji „Servier dla Serca 2006” prowadzona jest pod hasłem „SERCE KOBIETY”, gdyż dane statystyczne mówią same za siebie. Codziennie z powodu chorób serca umiera w Polsce 250 kobiet, co daje około 91 000 zgonów w skali roku. Dziesięć razy więcej kobiet dotkniętych jest chorobą wieńcową i udarem mózgu niż na przykład rakiem piersi. 25 procent kobiet umierających na serce nie ukończyło jeszcze 55 roku życia. Świadomość tych zagrożeń, profilaktyka i wczesna diagnostyka pozwoliłyby na uniknięcie blisko połowy tych zgonów.
Firma Servier Polska, organizator akcji, znana jest z działań profilaktycznych propagujących edukację zdrowotną pacjentów oraz ze wspierania środowiska lekarskiego, jest jedną z wiodących firm farmaceutycznych na rynku w Polsce. Servier od wielu lat prowadzi długofalowe inwestycje w zakresie: badań nad nowymi lekami, produkcji i dystrybucji leków, informacji naukowej oraz profilaktyki i edukacji zdrowotnej pacjentów. Grupę badawczą Servier założył, blisko 50 lat temu, doktor farmacji i medycyny – Jacques Servier. W Polsce firma Servier obecna jest od 1992 roku.
Kardiologiczna Poradnia Servier może przyjąć ograniczoną liczbę osób. Rejestracja pacjentów oraz wydawanie numerków rozpoczyna się o godz. 12:00.