„ZDROWE DZIECI, ZDROWA MŁODZIEŻ, ZDROWI DOROŚLI” 2016 to kampania edukacyjna, na rzecz upowszechniania profilaktyki chorób układu krążenia wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
Celem kampanii jest budowanie świadomości społecznej na temat wartości zdrowia i jego profilaktyki, a także zwrócenie uwagi na rolę interakcji międzypokoleniowej w budowaniu i utrwalaniu zdrowego stylu życia.
Kampania zwraca uwagę na rolę interakcji międzypokoleniowej w budowaniu i utrwalaniu zdrowego stylu życia, tj. podnoszeniu świadomości dorosłych Polaków na temat wpływu zachowań prozdrowotnych na edukację młodego pokolenia, ale również promowaniu postaw nakierowanych na umocnienie i polepszenie jakości zdrowia, gdzie wzór do naśladowania mogą stanowić dobrze wyedukowana młodzież i dzieci.
Kampania „ZDROWE DZIECI, ZDROWA MŁODZIEŻ, ZDROWI DOROŚLI” 2016
Pierwsza odsłona kampanii „ZDROWE DZIECI, ZDROWA MŁODZIEŻ, ZDROWI DOROŚLI”, realizowana jest w ramach XIV edycji akcji „SERVIER DLA SERCA” w trosce o zdrowie przyszłych pokoleń Polaków i ochronę polskiego społeczeństwa przed zagrażającą w perspektywie najbliższych trzydziestu lat epidemią chorób układu krążenia.
W Mobilnej Kardiologicznej Poradni Servier mieszkańcy 11 polskich miast będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych, którym towarzyszyć będzie przestrzeń edukacji, sportu i zabawy (Edukacyjny Namiot Servier), gdzie można będzie pozyskać informacje z zakresu czynników ryzyka i profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego, sprawdzić swoją wiedzę na ten temat oraz umiejętności sportowe. Wśród zaplanowanych aktywności znajdują się m.in.: propozycja bicia rekordu wspólnie pokonanych kilometrów na bieżni i rowerach treningowych, multimedialna oferta wdrożenia zbilansowanej diety dla całej rodziny, interaktywna Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej, przybliżająca aktualne wytyczne Instytutu Żywności i Żywienia oraz liczne materiały informacyjno-edukacyjne. Zarówno dzieci jak i dorośli będą mogli wypełnić specjalną ankietę sprawdzającą ich codzienne nawyki i przyzwyczajenia związane z dietą i aktywnością fizyczną. Po podliczeniu odpowiedzi test oceni deklarowane postawy oraz przekieruje do porad dotyczących zdrowego stylu życia.
Ambasador Kampanii
Ambasadorką kampanii „ZDROWE DZIECI, ZDROWA MŁODZIEŻ, ZDROWI DOROŚLI” jest Magda Steczkowska – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, a prywatnie żona i matka trzech córek, która promuje ideę budowania świadomości społecznej na temat wartości zdrowia i jego profilaktyki. Podczas kampanii nieodłącznie towarzyszy jej piosenka „Niech Cię polubi Twoje serce”, która zachęca do zdrowego i aktywnego trybu życia dzieci, młodzież i dorosłych. Hymn wykonywany przez Ambasadora i nagrany do niego teledysk oglądać można na stronie www.dbajoserce.pl a także na profilach fb.com/dbajoserce oraz fb.com/PolskieTowarzystwoKardiologiczne.
Organizator Kampanii – Polskie Towarzystwo Kardiologiczne
Jedno z najważniejszych medycznych towarzystw naukowych w Polsce, podejmuje działalność o charakterze naukowym, edukacyjnym i szkoleniowym oraz prowadzi działalność społeczną na rzecz profilaktyki i zwalczania chorób serca i naczyń krwionośnych oraz promocji i ochrony zdrowia w zakresie kardiologii i dziedzin medycyny z nią związanych.
Partner Kampanii – Firma Servier Polska, Organizator ogólnopolskiej akcji „Servier dla Serca”
Ogólnopolska akcja „Servier dla Serca” organizowana jest nieprzerwanie od 2003 roku. Jej celem jest podnoszenie świadomości społecznej Polaków w zakresie czynników ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego i zagrożeń z nimi związanych poprzez ofertę bezpłatnych badań profilaktycznych uzupełnioną o działania edukacyjne. Dotychczas z badań skorzystało łącznie około 41.000 pacjentów, a działaniami edukacyjnymi objęto ok. 150.000 osób.